centrum@edu-park.pl

Zajęcia dla szkół i placówek edukacyjnych

Nasze zajęcia edukacyjne dla dzieci łączą świetną zabawę z poznawaniem podstaw programowania. Zarówno program zajęć ze Scottie’m, jak i zajęcia z robotami Dash i Dot zawierają zadania logiczne i łamigłówki o rosnącym poziomie trudności. Uczestnicy zajęć poprzez gry i zabawy przygotowują się do profesjonalnego programowania w przyszłości.

Oferujemy wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły poprzez realizację cyklu zajęć z nauki programowania z wykorzystaniem interaktywnej gry edukacyjnej Scottie Go! oraz robotów Dash i Dot. W zajęciach mogą uczestniczyć dzieci w przedziale wiekowym od 6 do 14 lat.

Scenariusze spotkań uwzględniają wymagania szczegółowe podstawy programowej kształcenia ogólnego w ramach przedmiotów: zajęcia komputerowe i informatyka, a także mogą być wykorzystywane w nauczaniu między innymi takich przedmiotów jak: biologia, fizyka, geografia, technika.

Nauka programowania opiera się na zabawie i ruchu. Uczy dzieci wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych w celach innych niż rozrywka.

Oferowany przez nas program nauczania zapewnia dzieciom zdobycie kluczowych kompetencji XXI wieku takich jak:

  • analityczne i logiczne myślenie,
  • samodzielne rozwiązywanie złożonych problemów,
  • umiejętność optymalizacji działań,
  • umiejętność współpracy w grupie,
  • rozwój intuicji algorytmicznej.

Uczestnicy zajęć:

  • doskonalą podstawowe umiejętności matematyczne takie jak: dodawanie, odejmowanie, tworzenie liczb z cyfr i ich odczytywanie,
  • uczą się pisania algorytmów,
  • sterują różnymi postaciami na scenie,
  • poznają pojęcia programistyczne: parametr, pętla, wyrażenia warunkowe, zmienna, funkcja oraz uczą się ich praktycznego zastosowania podczas tworzenia algorytmów.

W czasie zajęć wykorzystujemy:

 

Grę Scottie Go!

Nauka programowania ze Scottie GO!Gra edukacyjna, w której wykorzystywane są realne, kartonowe klocki, które służą do tworzenia przez graczy różnych programów oraz specjalnej aplikacji, za pomocą której gracz może zeskanować utworzone programy. Na urządzeniu mobilnym, po zeskanowaniu utworzonego algorytmu gracz może zaobserwować jak ten program wprawia Scottie’go i innych bohaterów gry w ruch oraz jak się oni zachowują. Zadania są tak przemyślane, aby podczas zabawy pozwalały uczniom sprawnie rozwijać kompetencje w zakresie programowania.

Japońskie szachy dla dzieci z grą edukacyjną „ Złapmy Lwa”dzieci z grą złapmy lwa

Gra „Złapmy Lwa” pomimo ograniczenia do małej planszy o wymiarach trzy na cztery pola, na której każdy z dwóch graczy ustawia swoje cztery figurki-zwierzątka, zachowuje wszystkie walory logiki i strategii znanej z europejskich szachów. Podczas gry dzieci ćwiczą logiczne,a przede wszystkim strategiczne myślenie. Jest to gra o bardzo prostych i jasnych zasadach, które rozumieją już nawet 4 latki, jednak swoją głębią i złożonością nie ustępuje tradycyjnym szachom. Jej słodka grafika i urocze pionki-zwierzątka doskonale przemawiają nawet do najmłodszych dzieci, które są grą oczarowywane. Bez zastanowienia i z ogromną radością przystępują do rozgrywki, nie zdając sobie sprawy, jak wiele się uczą.

Roboty Dash i Dot

Roboty Dash i DotTo najprawdziwsze roboty dla dzieci nawet od 3 roku życia. Wyposażone są w liczne sensory dają się zaprogramować na mnóstwo sposobów. Dash to większy robot na kółkach, który reaguje na głos, odnajduje przedmioty, tańczy i śpiewa. Dot to jego mniejszy przyjaciel, z którym może się komunikować. Robotami kieruje się za pomocą intuicyjnych, graficznych aplikacji, które dziecko z łatwością obsłuży z tabletu lub smartfona (aplikacje są darmowe, do pobrania). Dash i Dot to interaktywne roboty o przyjaznym wyglądzie. Zarówno chłopcy jak i dziewczynki szybko się z nimi zaprzyjaźniają i wprost nie mogą się doczekać „pracy” z robotami na zajęciach. Jako formę edukacyjnej zabawy grupowej podczas zajęć organizujemy np. wyścigi albo mecz piłki „nożnej” robotów.

Aplikacja Scratch JRProgramowanie dla dzieci z aplikacją Scratch Junior

Ta aplikacja jest mobilną, nieco mniej rozbudowaną wersją języka programowania Scratch. Dzięki jej grafice i prostocie jest odpowiednim narzędziem do nauki programowania dla dzieci w wieku już od 4 lat. Za pomocą aplikacji ScratchJr i tabletu dzieci mogą tworzyć własne interaktywne kolaże, animowane historie i gry. Małe dzieci kodując z ScratchJr, uczą się tworzyć i wyrażać siebie na tablecie, a nie tylko z nim współdziałać. W trakcie tego procesu dzieci uczą się rozwiązywać problemy i projektować projekty, a także rozwijają umiejętności sekwencjonowania, które są podstawą przyszłego sukcesu na dalszych etapach nauki.

Robota myszkęZajęcia z programowania z Robotem Myszką

Ten mały i zabawny robot idealnie sprawdza się w nauczaniu rozróżniania kierunków, wyznaczania kierunków z punktu widzenia robota na planszy, a także we wprowadzaniu takich pojęć jak algorytm, sekwencja, czy optymalizacja. Pasjonujący wyścig myszy do sera ma na celu nauczenie dzieci praktycznych umiejętności kodowania. Dzieci mają za zadanie odtworzyć ze wzoru przestrzenny labirynt, po którym ma przejść myszka. Labirynty są z zadania na zadanie co raz bardziej skomplikowane, wymagają ułożenia co raz dłuższych programów przy użyciu jak najmniejszej liczby ruchów myszką.

Nasz program

Nasz program powstał w celu propagowania nauki programowania od najmłodszych lat. Nauczamy podstaw, które dzieci poznają przez zabawę. Wykorzystujemy do tego różne pomoce, aby każde dziecko te podstawy zrozumiało.

Wiedzę wprowadzamy stopniowo zgodnie z poniższym harmonogramem:

  • co to jest algorytm – skąd robot wie co ma robić?
  • sekwencja – dlaczego odpowiednia kolejność jest taka ważna
  • empatia programistyczna – gdzie jest prawa strona robota, a gdzie lewa?
  • debugowanie – każdy może popełnić błąd, to nic strasznego!
  • pętle – wprowadzenie do optymalizacji
  • zdarzenia – programowanie przycisków na robotach, wykrywanie przeszkód
  • zagnieżdżone pętle – pętelka w pętelce
  • wyrażenia warunkowe – jeżeli będziecie grzeczni, to dostaniecie nagrodę!
  • funkcje – np. optymalizacja poprzez funkcje

Czas poświęcony na poszczególne zagadnienia różni się w zależności od grupy. Poziom trudności zajęć dopasowujemy do wieku i wiedzy, a do kolejnego etapu przechodzimy, jak wszyscy zrozumieją poprzednie zagadnienie. Podczas zajęć stale pracujemy nad umiejętnością pracy w grupie, gdyż niestety jest to obecnie jeden z większych problemów dzieci.  Bardzo pragną mieć wszystko na wyłączność, tylko dla siebie, z trudnością przychodzi im współdziałanie i dzielenie się tabletem czy robotem. W grupach przydzielamy dzieciom różne zadania, tak aby każdy czuł się potrzebny i ważny. Zachęcamy dzieci do dzielenia się wiedzą miedzy sobą poprzez wprowadzenie zasady „3 before me”. Polega ona na tym, że dziecko zanim zapyta o coś prowadzącego zajęcia musi zapytać o to 3 dzieci z grupy. Dzieci wówczas budują silniejsze relacje między sobą, a także  uczą się współpracy. Jeżeli dziecko uzyska w ten sposób pomoc od rówieśnika, już nie pyta prowadzącego. Podczas wszystkich spotkań staramy się pokazać im przewagi pracy zespołowej nad indywidualną i rozwijać ich kompetencje społeczne.

Jesteśmy przekonani, że w wielu przypadkach nasze zajęcia przyczynią się do świadomego wyboru przez uczestników zajęć informatyki jako dalszej drogi kształcenia, a w konsekwencji do zdobycia przez nich ciekawego zawodu, na który jest duże zapotrzebowanie na rynku pracy.

 

Proponowane formy współpracy

  • Zajęcia pozalekcyjne w grupach od 12 do 20 osób,
  • Całodniowe zajęcia w formie „Akademii Programowania”, w których uczestniczą uczniowie z różnych zespołów klasowych,
  • Uatrakcyjnienie różnych lekcji poprzez stworzenie przy współpracy z nauczycielem prowadzącym zajęcia indywidualnych scenariuszy z udziałem robotów Dash’a i Dota.

Zajęcia trwają 45 minut i mogą odbywać się w sali lekcyjnej, przedszkolu, świetlicy lub bibliotece. Jesteśmy gotowi przedstawić osobiście grę, roboty i naszą ofertę podczas spotkania.

Jesteśmy dystrybutorem wszystkich produktów oferowanych przez firmy Netictech S.A. i Wonder Polska. Dla nauczycieli przygotowaliśmy szkolenie, na którym przedstawiamy grę oraz pomysły na prowadzenie zajęć z Scottie Go! Zachęcamy do kontaktu oraz sprawdzenia naszej oferty i aktualnych promocji.

Skontaktuj się z nami i dowiedz się więcej!

Centrum Edukacyjne EDU PARKTa strona jest zoptymalizowana do przeglądania na urzadzeniach, na których rozdzielczość ekranu jest większa niż 320px!

Przejdź do góry strony

Płatności elektroniczne realizowane za pośrednictwem platformy Dotpay.pl